Stil de viata
 
Studiu: trei căni de ceai pe zi te scapă de hipertensiune şi boli de inimă
27 Ianuarie 2012
 E-MAIL      PRINT      RSS             MĂRIME TEXT
3664 VIZUALIZARI | COMENTARII  5

Ceaiul poate reduce în mod semnificativ tensiunea arterială, conform unor cercetări recente, iar aceasta nu poate decât să bucure cele două treimi dintre britanici care consumă zilnic o ceaşcă din lichidul binefăcător, scrie Daily Mail.

Poate părea incredibil, însă consumul de apă este singurul care îl depăşeşte pe cel de ceai, acesta fiind plin de polifenoli şi antioxidanti, care s-au dovedit apţi şi în oprirea creşterii celulelor canceroase.

Oamenii de stiintă de la University of Western Australia şi Unilever  au descoperit că  trei ceşti de ceai negru pe zi scad atât tensiunea arterială sistolică cât şi cea diastolică. Nu se ştie însă ce efecte are ceaiul băut cu cu lapte.

În cazul în care fiecare persoană ar consuma trei ceşti de ceai negru pe zi, cazurile de boli de inimă ar scădea cu aproximativ zece procente, potrivit specialiştilor, iar un studiu de la Universitatea Harvard arată că ceaiul întăreşte şi sistemul imunitar al organismului.

Profesorul Jonathan Hodgson, conducătorul cercetărilor, a declarat: "Există deja dovezi clare că ceaiul este bun pentru sănătatea inimii, dar aceasta este o descoperire importantă, deoarece demonstrează o legătură între ceai şi un factor de risc major pentru bolile de inimă."

Ce înseamnă tensiunea arterială?

Tensiunea arterială se măsoară în două numere. Primul este sistolicul şi semnifică tensiunea exercitată de sânge asupra vaselor când inima se contractă. Al doilea număr este diastolicul si reprezintă presiunea sângelui în timpul perioadei de relaxare a inimii.

În cadrul unui mic studiu, în Australia, au fost recrutate 95 de persoane cu vârstele cuprinse între 35 şi 75 de ani. Acestea au băut fie trei ceşti de ceai negru, fie un placebo, cu aceeaşi aromă şi acelaşi conţinut de cofeină, dar nu derivate din ceai.

Dupa sase luni, cercetatorii au descoperit că, în comparaţie cu grupul care a consumat placebo, participanţii care au băut ceai negru au avut un număr sistolic mai mic şi tensiunea diastolică cuprinsă între 2 şi 3 mmHg (milimetri coloana de mercur).

O astfel de scădere a tensiunii arteriale poate duce la o scădere cu zece procente a numărului de persoane cu hipertensiune arterială si boli de inimă.

Studiul va fi publicat in aceasta saptamana in Archives of Internal Medicine.

Cu toate că ceaiul are un asemena efect împotriva tensiunii arteriale ridicate, Tracy Parker, de la British Heart Foundation (BHF), a declarat pentru Mail Online: "Este important să înţelegem că o ceaşcă de ceai nu va anula un regim alimentar mai sărac. Există dovezi că proprietăţile antioxidante din ceai ar putea oferi beneficii inimii, dar sunt necesare mai multe cercetări pentru a înţelege cum acţionează ceaiul în reducerea tensiunii arteriale."

Aşadar, pe lângă  ceai, la fel de importante pentru sănătate sunt consumul redus de sare şi alcool alternat cu mese bogate în fructe şi legume, ca şi activitate fizică zilnică pentru o tensiune arterială scăzută şi un corp sănătos în general.

VOTEAZA ARTICOLUL
5/5
40 voturi
PRIMELE      |   CELE MAI RECENTE   
5. aşa e 17:27 | 29 Ianuarie
dragan
 
Scris de vero
Vorbesti serios? Stii lucrul asta dintr-o sursa sigura? Nu-mi vine sa cred ca au pus in circulatie o astfel de stire, fara sa mentioneze si consecintele f.grave. Daca poti, posteaza te rog cateva detalii, nu de alta dar eu chiar ma bucurasem de leac si vroiam sa incerc. Poate mai sunt si altii. Merci.
 
adeavărul este că ceail negru doar împiedică depunerile de fier, ăsta e dezavantajul lui, dar cu un consum moderat de vitamina C, care ajută la absorţia fierului în organism, nu prezintă nicio ameninţare.
4. ceai negru? 13:54 | 29 Ianuarie
irene
interesant.eu sunt hipertensiva si nu beau ceai negru pt. ca contine cofeina , ce mareste tensiunea arteriala. acum care-i adevarul?
3. dom'le jurnalist, lasa-te 10:18 | 29 Ianuarie
rares
"au avut un număr sistolic mai mic şi tensiunea diastolică cuprinsă între 2 şi 3 mmHg"
2-3 mmHg inseamna ca esti mort de mult.
verificati macar ordinele de marime inainte de a copia ca tolomacii.
o relatare mai idioata decat "cercetatorii" britanici in sine...
ia cu numaru' sistolic
2. adevarat? 14:38 | 28 Ianuarie
vero
 
Scris de hmatia
normal, doar mananca fierul
 
Vorbesti serios? Stii lucrul asta dintr-o sursa sigura? Nu-mi vine sa cred ca au pus in circulatie o astfel de stire, fara sa mentioneze si consecintele f.grave. Daca poti, posteaza te rog cateva detalii, nu de alta dar eu chiar ma bucurasem de leac si vroiam sa incerc. Poate mai sunt si altii. Merci.
1. fiti anemici si hipotensivi 23:56 | 27 Ianuarie
hmatia
normal, doar mananca fierul
Nume: * 
E-mail:
Titlu: * 
Comentariu: * 
Campurile marcate cu * sunt obligatorii!
Comentariile dumneavoastră necesită aprobarea unui moderator.
Mesajele ce conţin expresii licenţioase, atacuri la persoană, instigă la ură, rasism, xenofobie sau homofobie, ori aduc atingere altor persoane vor fi editate sau şterse.
Comentariile trebuie să facă referire la subiectul articolului.
 

Logo_Delta_Hospital.jpg

 
 
 
Medien Holding Casamea Hiparion Publishers Tipografia UnitedPrint RUN DATA SOLUTIONS RUN DATA SOLUTIONS Casamea Modista ExpoCasamea
RUN DATA SOLUTIONS SATI